Osnovna škola Julija Kempfa Požega

Fax: 034 312 826

LOKALI:

511 – Tajnica

512 – Ravnateljica (272 046)

513 – Zbornica

Sigurnost djece na internetu:

- publikacija

- video

Ispis statistike od 14. 1. 2010.

Prespavanac 2024.

Školski zbor

skole.hr

Dnevnik iz Poljske - nastavak
Autor: Administrator , 13. 10. 2014.

Nastavak izvještaja učenica naše škole sa puta u Rzeszow (Poljska), u sklopu međunarodnog Comenius projekta, možete pročitati ovdje ...

3. dan- RZSEZOW
Današnji dan i nije započeo tako rano kao prošla dva, negdje oko sedam sati. U hotelu smo pojeli doručak i zaputili  se prema školi. Kada smo ušli, dvije nastavnice su nas ponudile slanim kruhom. Naime, običaj je da slani kruh ponude svojim dragim gostima. Osjećali smo se počašćeno.

Ravnatelj je održao govor i poželio nam dobrodošlicu. Poslije toga smo otišli u učionicu gdje je bilo još slanog kruha i ostale hrane, sokova i čajeva. Tu smo ostavili svoje stvari, a onda nas je Mariusz, jedan od voditelja projekta u Poljskoj, odveo u razgledavanje škole. Vidjeli smo lijepo uređene učionice matematike, poljskoga jezika, povijesti, razredne nastave i puno djece koja su nas  radosno dočekala. Po stoti put, uvjerili smo se kako su djeca uvijek i svugdje ista.

Poslije razgledavanja škole, otišli smo u dvoranu u kojoj smo gledali službeni  program koji su pripremali Poljaci. Sudjelovali su oni najmlađi, ali i oni stariji. Djeca su nam ispričala legendu o wavelskom zmaju kojega smo jučer vidjeli, priču o Crvenkapici koju mali Poljaci slušaju prije spavanja. Uživali smo  gledajući tradicionalne plesove i slušajući stare poljske pjesme i glazbu. Čuli smo i dvije prekrasne pjesme koje su otpjevali učenici, upoznali  poljsku narodnu nošnju, a kao šećer na kraju, vidjeli smo tri plesa; engleski valcer, tango i quickstep. Otplesali su ih učenici plesne škole The Axel.

Poslije priredbe otišli smo u hotel i ručali, a zatim  se zaputili prema centru Rzeszowa. Vidjeli smo dvorac koji je nekada bio u vlasništvu poljskoga kralja pa zatvor, a sada sud. Prošli smo kroz ulicu 3. svibnja (ili maja, kako oni nazivaju taj mjesec), u kojoj se nalazi banka i gimnazija koju su pohađali mnogi slavni Poljaci. Ta je ulica dobila ime po datumu donošenja poljskoga Ustava. Kada smo stigli na trg, imali smo  vremena prošetati se ulicama Rzeszowa.

Uslijedilo je nešto posebno! Multimedijalna fontana! Bilo je prelijepo, fontana je svjetlila u svim bojama. Nakon lightshowa kojega je pratila glazba, zadivljeni i umorni krenuli smo prema hotelu. Kada smo stigli, Ruža i ja nismo odmah išle spavati nego smo se jednostavno zabavljale, a danam ne bi bilo dosadno, priključile su nam se i muške snage-Lovro i Lovro!
Pozdrav, do sljedećeg jutra!

4.dan- SIEDLISKO JANZAR
Jutros smo se napokon probudili u normalno vrijeme, nešto iza osam sati. Doručkovali smo i spremili se za odlazak na ranč. Nakon kratke vožnje stigli smo do sela gdje se nalazi ranč.
Nakon kratkoga razgledavanja, čekale su nas mnoge aktivnosti. Jedna od njih je bila tehnika decoupage u kojoj smo oslikavali drvene pločice salvetama. Posao smo svi dobro obavili.

Poslije radionice išli smo na vožnju kočijom. Uživali smo u krajoliku koji nas je okruživao. Poslije vožnje kočijom, oni hrabriji su se iskušali u jahanju. Nakon prijepodnevnih aktivnosti, žurno smo krenuli prema restoranu jer tamo nas je čekala hrana. Nakon ručka, čekala nas je  još jedna radionica kojoj smo se jako veselili i gdje su se neki od nas prvi puta okušali u pravljenju kruha. Dok se kruh pekao, mi smo otišli pogledati životinje koje većina nas nikada nije vidjela, a to su bile alpake. Hranili smo ih starim kruhom i slikali ih. Nakon druženja s ovim zanimljivim životinjama, otišli smo natrag na ranč. Sva djeca su se zajedno igrala, a onda, umorni od igre, započeli smo s pripremanjem večere.

E, tad je uslijedila zabava! Za večeru smo se sami morali pobrinuti. Pekli smo kobasice,  a onda uživali u njima. Poslije večere, uslijedilo je razmjenjivanje poklona. Ružici i meni pokloni su se jako svidjeli pa smo sretne krenule prema hotelu. U hotelu smo još malo prebirali po poklonima i onda, spavanac
Pozdrav iz Poljske!

5. dan- PODZEMLJE I SASTANAK S GRADONAČELNIKOM
Jutros kad smo se probudile, kroz prozor smo vidjele kišu, ali to nas nije spriječilo u namjeri da se danas opet zabavimo. Otišli smo na doručak, a onda se pripremili za odlazak u centar grada. Zbog kiše uživali smo u čarima gradskoga prijevoza.  Na putu do glavnoga trga,  vidjeli smo Bijeli vrt koji je nekada bio crkveni posjed, a sada je jedno od parkirališta u Rzeszowu.  Jedna zanimljiva obavijest! Ako se želite preseliti u Rzeszow, nećete morati plaćati parking u gradu jer je svugdje besplatan. Naravno, ako uspijete uhvatiti mjesto!

Kada smo stigli u podzemlje, podijelili smo se u dvije grupe i započeli s razgledavanjem. Podzemlje je nekada bilo glavni tržišni centar, a za vrijeme 2. svjetskog rata sklonište za Židove. Vidjeli smo bačve za pohranu stvari, najčešće hrane, stare pištolje, vretena, alate, kosture i drugo. Nakon podzemlja, otišli smo na višu razinu, u Gradsku kuću. Tamo se održao sastanak s gradonačelnikom Rzeszowa. Razgovarali smo o školstvu, o našem projektu i mnogim drugim važnim stvarima. Nakon sastanka, otišli smo u hotel i ručali, a odmah poslije ručka, zaputili smo se prema dvorcu Łancut. Tamo smo razgledavali dvorac pun starih stvari i priča. Vidjeli smo mali botanički vrt i kolekciju jako vrijednih i starih kočija. Prošetali smo i prostorijom koja je bila puna slikam svetaca i relikvija.

Poslije svih zanimljivih priča otišli smo u restoran. Jeli smo i plesali, a polije toga, mi djeca, otišli smo u hotel gdje smo s poljskim studentima imali zanimljive radionice.  Izmoreni smo jedva dočekali odlazak na spavanac. I tako je prošao još jedan dan u Poljskoj.
Laku noć, vidimo se ubrzo!

6. dan-  OPROŠTAJNA ZABAVA
Jutros ponovno rano ustajanje. U školi su nas čekale mnoge radionice pa  odmah poslije doručka pravac u školu. U školi smo se prisjećali legende u wavelskom zmaju i izgradili je od Lego kockica. Svi primjerci bili su zanimljivi i posebni na svoj način. Poslije legende, bacili smo se na oslikavanje stakla. Slike su bile šarene i zanimljive, a poslije oslikavanja stakla čekala nas je, nećete vjerovati, matematika, i to na engleskom. Sva sreća gradivo je bilo lagano jer smo ga Ružica i ja nedavno učile. Nakon 45 minuta matematike, otišli smo na ručak, a onda je konačno došlo vrijeme za shopping!  Još nismo potrošili ni sav novac, a u školi su nas čekali roditelji i nastavnici. Upoznali smo se sa svima, razgovarali i igrali stolni tenis. Na kraju ovoga druženja, dobili smo potvrde za sudjelovanje u projektu, a onda smo mi djeca s nekolicinom nastavnika otišli u grad. U McDonaldsu smo se lijepo najeli i napili, a zatim  se gradskim prijevozom vratili natrag u hotel. Ružica i ja smo odmah spremile kovčege, malo popričale i zaspale.

7. dan- ODLAZAK U BUDMPEŠTU
Kada smo se probudili, otišli smo na naš posljednji doručak u hotelu Iskra i svoje stvari stavili u autobus. Pozdravili smo se i fotografirali sa svojim domaćinima i krenuli prema Budimpešti. Putem smo pričali o svojim novim prijateljima iz Poljske i o stečenim dojmovima. Stigli smo negdje oko osamnaest sati i trideset minuta. Smjestili smo se u sobe i čekali dostavljača pizze da pokuca na vrata s toplom pizzom. Poslije pizze legli smo u krevete i zaspali.

8. dan- RAZGLEDAVANJE BUDIMPEŠTE
Probudili smo se negdje oko osam sati doručkovali i krenuli prema centru Budimpešte. Prvo smo zaplovili Dunavom i gledali prekrasne građevine. Poslije vožnje brodom otišli smo o stanice za turistički autobus koji nas je prevezao preko Elizabetinog mosta i ostavio u Budimu koji smo sami razgledavali. Ponovno smo otišli na stanicu autobusa koji nas je onda provezao po Pešti koja je puna velikih i starih građevina. Poslije razgledavanja ručali smo u Burger Kingu,a zatim smo krenuli prema mom ipak najdražem gradiću, Požegi. Duga vožnja nas je svladala pa smo Ružica i ja većinu puta prespavale. U kasnim večernjim satima stigli smo pred školu gdje su nas čekali naši roditelji. Mi smo puni priča otišli kući i završili ovo prekrasno putovanje.